Jak co roku JOBVITE przygotował raport z badania dotyczącego użycia mediów społecznościowych w rekrutacji.
Ciekawych zeszłorocznych wyników badań odsyłamy do naszego artykułu z 2012: https://www.sowelo.com.pl/blog/media-spolecznosciowe-w-procesie-rekrutacji-cz-2
W tym roku o dwa procent w porównaniu do zeszłego(obecnie wynosi 94%), wzrosła liczba specjalistów ds. rekrutacji i executive search deklarujących użycie mediów społecznościowych w przeprowadzanych przez nich procesach rekrutacyjnych. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że w 2008 roku ten odsetek wynosił tylko 78%. Rekrutujący używają sieci kontaktów tworzonych za pomocą portali społecznościowych, jako części wielokanałowej strategii, która umożliwia znalezienie potencjalnych kandydatów, którzy następnie są zatrudniani w ramach organizacji. To ważna wskazówka, w szczególności dla osób, które są na etapie poszukiwania pracy, a niekoniecznie udzielają się w tego typu serwisach internetowych. Warto jednak pamiętać, że profil w mediach społecznościowych, to jednocześnie nasza wizytówka, a my ? rekrutujący zwracamy uwagę przede wszystkim na jego treść. Aż w 60% przypadków, błędy ortograficzne, czy gramatyczne, wpłyną negatywnie na jego odbiór przez konsultanta ds. rekrutacji i executive search.
Zdecydowanie najczęściej wykorzystywanym portalem w branży rekrutacyjnej jest LinkedIn, którego użycie deklaruje 94% konsultantów, umożliwiający poszukiwanie (96%), kontaktowanie (94%) i weryfikację (92%) kandydatów. Poza tym, osoby odpowiedzialne za rekrutację wykorzystują również Facebook (65%) i Twitter (55%), chociaż nietrudno zauważyć, że to LinkedIn zdecydowanie króluje, w zakresie użycia mediów społecznościowych w celu identyfikacji potencjalnych pracowników.
Niezwykle interesujący jest również wzrost liczby zatrudnionych osób dzięki komunikacji poprzez portale społecznościowe. W tym roku odsetek ten wynosił 74%, podczas gdy w 2010 roku wynosił jedynie 58%.
Wszystkie dane zebrane przez JOBVITE, sugerują jednoznacznie, utrzymująca się od kilku lat tendencję wzrostową dla znaczenia mediów społecznościowych w przeprowadzanych procesach rekrutacyjnych, a zwłaszcza rekrutacji wysokiego szczebla przeprowadzanych przez konsultantów executive search, kiedy to media społecznościowe stają się nierzadko jedyną alternatywą dla dotarcia i skontaktowania pożądanej osoby.