Dyrektor lub osoba zajmująca inne kierownicze stanowisko może pomyśleć, że właśnie znajduje się u szczytu kariery. Znając realia dzisiejszego rynku pracy warto być jednak przygotowanym na zmiany. Nigdy nie wiadomo, kiedy dzięki metodzie executive search zostanie się zidentyfikowanym przez rekrutera. Jak postępować podejmując próbę zmiany pracy? I co należy wcześniej zrobić, aby mieć realną szansę na odnalezienie przez headhuntera?
Warto przyjrzeć się, istocie metody executive search. Jej użycie wymaga bardzo dobrej znajomości danej branży. Odpowiednio wykonany market mapping umożliwia zidentyfikowanie odpowiedniego grona osób, bardzo często ze specjalistycznymi, czy wręcz unikalnymi umiejętnościami. Cały proces kontaktowania się z kandydatem powinien być poufny, dla dobra osoby rekrutowanej i klienta zlecającego znalezienie pracowników.
ZWIĘKSZ SWOJĄ WARTOŚĆ NA RYNKU PRACY
Małe szanse na zainteresowanie headhuntera ma menedżer o przeciętnych zdolnościach
i predyspozycjach. Dlatego też, nawet piastując stanowisko kierownicze, nie należy spoczywać na laurach, lecz permanentnie dbać o swój rozwój zawodowy. Korzystne może okazać się samodzielne nawiązanie kontaktu z firmą doradztwa zawodowego. Warto również, uwzględnić swoje oczekiwania, wobec ewentualnej oferty. Konsultantowi ds. rekrutacji ułatwi to pracę, zaś kandydat ma większą szansę na otrzymanie interesującej go propozycji.
Można oczywiście przyjąć postawę bierną i pozwolić rekruterowi wykazać się w poszukiwaniach. Należy pamiętać o tym, aby zaznaczać swoją obecność w świecie mediów społecznościowych. Własny profil na Linkedin, Goldenline, który przedstawia doświadczenie zawodowe, opis umiejętności oraz zestaw rekomendacji, to wymarzona sytuacja
w codzienności konsultanta ds. rekrutacji, który może dobrać odpowiednią osobę do właściwej oferty pracy.
PROCES REKRUTACYJNY I … CISZA
Warto wspomnieć o typowych utrudnieniach, które pojawiają się właściwie podczas każdego procesu rekrutacyjnego, a więc i w tych dotyczących najwyższych stanowisk. Normą w pracy headhuntera, jest przedłużające się oczekiwanie na informację zwrotną od klienta. Zdarza się, że firma zlecająca znalezienie kandydatów, dokonuje zmian w trakcie procesu rekrutacyjnego, w takich aspektach jak wymagane kwalifikacje czy lokalizacja miejsca pracy. Czasami rekrutacja na dane stanowisko zostaje na jakiś czas zawieszona, a klient nie przekazuje konsultantowi ds. rekrutacji powodów swojej decyzji. Niekiedy zdarza się też, że klient zwyczajnie milczy. Brak informacji od rekrutera nie oznacza zaniedbania z jego strony. W takim przypadku pozostaje jedynie uzbroić się w cierpliwość.
Executive search potrafi być bardzo użytecznym sposobem na dotarcie do najlepszych i najbardziej wartościowych osób na stanowiska kierownicze i specjalistyczne. Jest zarazem bez wątpienia niełatwą metodą, wymagającą od rekrutera szczególnie dużo wysiłku, starań oraz zaangażowania. Dlatego też sprzyjające zachowanie kandydata przynosi korzyści obydwu stronom, a przede wszystkim zwiększa szansę na zakończenie procesu rekrutacyjnego sukcesem.
1 komentarz. Leave new