Studium Przypadku nr 2 – Interim Recruitment oraz Employer Branding
Nasz klient to firma z Finlandii z główną siedzibą w Helsinkach. Została założona w 2015 roku i jest jedną z pierwszych firm działających w krajach skandynawskich zajmujących się automatyzacją procesów (ang. Robotic Process Automation). Wspomogliśmy klienta dwiema usługami: Interim Recruitment oraz Employer Branding.
Głównym celem naszego klienta jest automatyzacja procesów związanych z pracą opartą na wiedzy z wykorzystaniem komputera. Automatyzacja i robotyzacja jest w dzisiejszych czasach niezwykle ważna. Dzięki niej pracownicy mają więcej czasu na zadania, które są bardziej produktywne. Nie muszą skupiać się na żmudnych, rutynowych czynnościach. Te mogą być z powodzeniem wykonywane przez pracowników cyfrowych, działających znacznie szybciej i niepopełniających błędów. Firma rozwijała się bardzo dynamicznie i do końca 2017 roku planowała podnieść swój poziom zatrudnienia do ponad 100 pracowników.
W tym celu klient postanowił otworzyć pierwsze w Polsce biuro w Łodzi. Firma stała się tym samym jedną z pierwszych organizacji w naszym kraju skupiających się jedynie na procesach RPA. W tym zadaniu doskonale sprawdziły się dwie nasze usługi: Interim Recruitment i Employer Branding.
Klient poszukiwał młodych, energicznych osób zainteresowanych automatyzacją i robotyzacją. Dlatego też nawiązaliśmy współpracę z biurami karier największych uczelni w Łodzi, takich jak Politechnika Łódzka, Uniwersytet Łódzki, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna, Społeczna Akademia Nauk oraz Wyższa Szkoła Finansów i Informatyki.
Zadowolony klient wraca
Specjaliści Sowelo Consulting i managerowie zajmujący się rekrutacją po stronie klienta już wcześniej współpracowali nad innymi projektami. Co więcej, osiągali oni doskonałe wyniki, dlatego też w realizacji swojej inwestycji firma klienta postanowiła skorzystać z naszych usług rekrutacyjnych.
Chcieliśmy w jak najkrótszym czasie dostarczyć klientowi zadowalający go rezultat. W tym celu nie tylko wykorzystaliśmy standardowe metody rekrutacyjne polegające na bezpośrednim poszukiwaniu kandydatów posiadających odpowiednie kwalifikacje zawodowe i spełniających wymagania klienta. Postanowiliśmy także współpracować ze wspomnianymi wyżej łódzkimi uczelniami wyższymi. Zastosowaliśmy także specjalny rodzaj usługi Interim Recruitment, a także Employer Branding.
Interim Recruitment – dlaczego?
Interim Recruitment to usługa polegająca na krótkoterminowym wyznaczeniu doświadczonego rekrutera, który będzie odpowiedzialny za rekrutację u klienta. Jest ona świetnym rozwiązaniem w przypadku kiedy firma jest w okresie zmian lub na przykład otwiera nowy oddział w innym państwie. Właśnie z taką sytuacją mieliśmy tutaj do czynienia. Zamiast poszukiwać osoby na wewnętrzne stanowisko rekrutera, zaoferowaliśmy klientowi gotowe rozwiązanie, zapewniając szybki efekt. Nasz zespół rekruterów (3 konsultantów) intensywnie i z dużym zaangażowaniem współpracował z klientem, będąc z nim w ciągłym kontakcie.
Interim Recruitment w połączeniu z Employer Branding
Obok Interim Recruitment zastosowaliśmy także usługę Employer Branding, czyli kreowanie marki i wizerunku pracodawcy na rynku. Działania takie skierowane są głównie do potencjalnych przyszłych pracowników klienta. Chcieliśmy w ten sposób zainteresować kandydatów działalnością firmy. Dlatego też na oficjalnym blogu Sowelo Consulting i na portalu LinkedIn opublikowaliśmy artykuły dotyczące automatyzacji, które kierowały zainteresowanych do odpowiednich ogłoszeń o pracę. Przygotowaliśmy też specjalny materiał wideo przedstawiający ofertę firmy potencjalnym kandydatom. Dzięki temu stworzyliśmy pozytywny wizerunek klienta jako pracodawcy godnego zaufania, z dużymi perspektywami oraz zapewniającego swoim pracownikom wiele możliwości rozwoju kariery zawodowej.
W niecały miesiąc dostarczyliśmy firmie ponad 30 profili potencjalnych kandydatów. Ponad 85% aplikacji zostało pozytywnie rozpatrzonych, a 26 kandydatów zaproszono na bezpośrednie rozmowy. Dzięki Sowelo Consulting klient zatrudnił w Polsce 12 osób po pierwszym miesiącu współpracy, a w pierwszym roku w sumie 57 osób rekomendowanych przez konsultantów Sowelo otrzymało pracę w firmie naszego klienta.